Tam Arang dan Utiah Kapeh

​KPK LABIAH DIPACAYOI DARIPADO DPR

“Tam.., ang mano pacayo ka KPK atau ka DPR?” tanya Utiah Kapeh pada Tam Arang, di Lapau Mak Gambuang, hari ini Sabtu pagi (22/7). 

Sebuah pertanyaan yang cukup berat, dan pertanyaan ini bisa dijawab pas, apabila dilakukan survei oleh lembaga survei yang independen.

Pertanyaannya, mampukah mereka membahas terkait  tingkat kepercayaan masyarakat terhadap lembaga yang satu duduk para politikus dan satu lagi lembaga anti rasua memberantas korupsi ditanah air.

“Nde…., barek pertanyaan ang pagi ko yo Tiah? Kok den jawab lai ndak ka kanai den beko?”

“Ka kanai ba’a mukasuik ang Tam?”

“Ka kakanai tangkok dipihak nan barwajib.”

“Den raso ndak ka bisa lo pihak berwajib manangkok ang doh, kalau ang punyo dasar nan kuek manjawabnyo.”

“Ooo, betu te?”

“Iyo lah.”

“Manurik Lembaga Polling Center bakajo samo jo lembaga swadaya masyarakat antikorupsi Indonesia Coruption Watch (ICW), lah  manguluakan  hasil Survei Nasional Antikorupsi 2017. Kaduo lembaga iko maadokan survei mengukua tingkek pacayo publik pado Komisi Pemberantasan Korupsi (KPK).”

“Hasilnyo?”

“Survei itu nyo laksanakan dalam periode April dan Mei 2017 di 34 provinsi,  melibatkan 177 kabupaten/kota, dan 211 desa/kelurahan seluruh Indonesia ini. Jumlah  responden mencapai 2.235 urang.”

“Lamo bana ang kecekkan hasilnya mah, panjang bana mukadimah nyo ang buek.”

“Hasilnyo  86 persen responden menilai Presiden dan KPK, lembaga paling dipercayo dan dibutuhkan publik Indonesia saat kini ko. Tingkat korupsi Indonesia dalam sa tahun terakhir ko, indak naik indak pulo turun, istilahnyo barado pado posisi stagnan. Meskipun betu KPK masih manjadi lembaga paling dipercayo dan berperan dalam memberantas korupsi.”

“DPR-RI ba’a?”

“Tingkat kepercayaan masyarakat terhadap DPR cenderung rendah. Itu kato Perwakilan Polling Center, Heny Susilowati diberitakan dek media Detiknews.com.”

“Kecek den itu hasil survei waang. Itu ba dasar ang mangecek mah, ado lembaga nan mansurvei.”

“Kok den mano lo ka mangarati survei man survei tu.”

“Ba’a kok turun kepercayaan urang ka lembaga legislatif tu?”

“Karena masyarakat meraso indak berinteraksi secara langsung dengan DPR. Selain itu citra DPR dinilai alah negatif di mata masyarakat.”

“Kecek almarhum Gus Dur, DPR dulu samo Jo anak anak TK?”

“Den kini,  Ndak mangecekkan saroman itu. Dulu kecek Gus Dur iyo.”

“Kalau DPRD awak ba’a, LAI pacayo masyarakat?”

“Den ndak bisa manjawek, sabek alun ado survei Lei. Tapi kabanyo Om Dedi ka nyo agiah di urang mosi tak pacayo, karano lah mengaluakan stateman terkait wacana pemindahan ibu kota kabupaten ka Kambang.”

“Kama lapehnyo ko a, lah bagalimang sajo cirik jawi Jo cirik kambing ang buek mah Tiah.”

“Iyo ang jan talalu serius bana. Kini palapeh sajolah apo nan ka nyo pabuek dinan cadiak cadiak tu.”

“Kok nyo jua Nagari ko awak diam sajo?”

“Iyo…., sabab banyak nan ka mendemo. Awak disiko tarimo barasia sajo lah.”

“Oooooo, abihkan lah kopi ang tu lai.” kata Utiah Kapeh, karena mereka ingin buru buru ke sawah sebelum panas terik menyengat kulit hitam Tam Arang dan si Putiah Kapeh.

Tinggalkan Balasan

Alamat email Anda tidak akan dipublikasikan. Ruas yang wajib ditandai *