.Tam Arang dan Utiah Kapeh

Dari Ota Utiah Kapeh, Bupati Ingin ; 9 Jenazah Korban Tragedi Wamena Dimakamkan di TMP Painan (Bag 4)

Yang belum baca Bag 1 s.d 3 klik di bawah ini ;

Warga Pessel Beruntung Punya Bupati Beristrikan Wanita Cantik dan Cerdas (bag 3)

Sambungan dari Bag 3;

“Itu fakta nan ambo sabuikkan pak,” kata Utiah Kapeh.

“Iyo fakta,”

“Tapi…, walupun semacam itu, ado juo nan gambuang dek malayo paruiknyo mambaco ota kito ko mah, pak,”

“Itu wajar sajo Utiah, tak sado nyo urang bisa sanang samo kurenah awak, sebanyak banyak nan sayang sebanyak itu lo nan bangih,”

“Batuah bana pak, nan pialu, labiahnyo saincek alah mah. Lah manang awak mah pak. Kok ado urang 100, suko jo kito 51 urang alah tu, menang kito tu mah, pak,” kato Utiah Kapeh.

Pernyataan diatas belum sempat direspon oleh bupati, Tam Arang telah menyela. “Kini deyen lo batanya lei, yo pak!”

“Apo tu nan Tam Arang tanyoan?”

“Ko pak a, masalah dusanak kito nan di Wamena, lah 9 urang mati ado nan tabaka ado nan kanai panah dan kanai ladiang dek dusanak awak di Wamena itu. Baa carito nyo tu pak? tanyo Tam Arang.

” Kalau Tam mananyokan ka ambo masalah ba’a sabab tragedi tu tajadi. Bialah ambo jalehkan sangenek. Iko masalahnyo bapunco dari kejadian di bulan Agustus nan lalu. Soal ado bendera Merah Putih nan ditemukan didalam got dimuka asrama mahasiswa nan dari Papua. Siapo mambuang indak tahu sampai kini urangnyo . Karano bendera dibuang, nampak disalah serang warga di Surabaya. Disangko dek warga itu anak anak Papua itu mambuang. Tak tarimo dengan keadaan nan itu, warga lalu datang rami rami ke muko asrama, dek emosi tasabuik nan tak paralu disabuik. Kalimat Rasis lah man tasabuik katiko itu, ” kata bupati berenti sejenak. Kemudian menerus kembali penjelasannya.”

“Dari kejadian itu susul menyusul peristiwa nan tajadi. Masyarakat Papua di tampek demo sampai baka mambaka. Korban luko luko dari aparat maupun dari masyarakat tak bisa dielakkan. Situasi di Papua tak kondusif, sampai sampai Panglima TNI dan Kapolri bakantua sapakan di Papua. Setelah dianggap kondusif, pak Panglima dan Kapolri baliak ka Jakarta, Sumantaro itu ado organisasi di Papua nan inginkan malapehkan diri dari NKRI, karajo nyo. Memprovokasi anak anak mahasiswa itu supayo demo. Nan paling disesalkan ribuan mahasiswa pulang kampuang ka Papua karano tamakan isyu bahaso inyo ka dianiaya. Dek ado isi itu ribuan mahasiswa dari Papua nan kuliah di berbagai provinsi di Tanah Air eksodus ka kampung mereka. Tak lamo kemudian, pado hari Senin (23/8) kondisi Wamena paneh. Warga Wamena demo. Kato; Kapolda Papua Irjen Rudolf A Rodja situasi dipicu isu hoaks atau berita yang indak bana.
Penyebab demonstrasi ini, berdasarkan versi polisi, disababkan desas-desus nan beredar pada pekan lalu. “Ada isu bahwa, ada seorang guru mengeluakan kato-kato rasis sehingga sebagai bentuk solidaritas warga melakukan aksi. Padahal isu itu hoax. Urang awak Pasise nan maratau ka situ manggaleh karajonyo, diobrak abrik. Toko dibaka, isi nyo dijarah. Indak hanyo itu ado nan mamanah dan malukoi urang awak jo ladiang panjang bagai” kata Bupati.

“Betul pak bupati, saya baca itu, di media ada 9 warga perantau dari Pesisir Selatan yang tewas akibat tragedi di Wamena. Hari ini jenazah yang bersangkutan sudah diterbangkan dari Wamena menuju Papua. Untuk selanjutkan diterbangkan ke BIM Padang, ” kata Mas Tartok.

“Betul Mas Tartok, begitu kita dapat kabar ada tragedi di Wamena dimana warga kita ada yang tewas dan luka luka. Saya minta bantu pak Dandim Painan untuk mehubungi dandim Wamena cari tahu kondisi terakhir warga kita di sana,” kata Bupati Hendrajoni.

“Hasilnyo pak,” tanya Tam Arang.

Dari kontak kontak itu, keluarga korban minta pulang kampung. Dapek kesepakatan pemda Wamena dan Papua mengirim 9 jenazah itu. Dan kini kita siapkan ambulance untuk menjemput jenazah dan keluarga yang mendampingi jenazah ke BIM. Nanti setelah sampai di BIM kito baok pulang ka rumah kelurga masing masing. Sebelum diserahkan ke keluarga kito Cubo mengecek samo keluraga jenazah itu dimakamkan di Taman Makam Pahlawan, ” Kata Bupati.

“Tu lai amuah kelurga di kampuang, Pak?” tanyo Tam Arang.

Itu nan lah ambo sepakati samo pak sekda Pesisir Selatan, Erizon. Kapatang dan mungkin beko utusan pak sekda mancubo menghubungi para keluarga, minta kesediaan mereka,” kata Bupati menjelaskan.

“Maaf Pak manyorong ambo saketek,” kato Labai Litak.

“Silahkan Angku Labai,” ujar Bupati mempersilahkan Labai Litak bicara.

” Mereka itu kan bukan pahlawan pak, ba’a ko dikebumikan pulo di Taman Makan Pahlawan? ” Labai Litak bertanya.

“Siapo bilang bukan pahlawan angku Labai? ” kata Bupati. Menurut Bupati kedepan mudah mudahan tidak akan ada lagi perang apalagi perang merebut kemerdekaan, kita sudah merdeka dari penjajah. Dangan demikian, dimasa yang akan datang pahlawan itu akan bermakna lain. Misalnya kepada orang yang sangat berjasa dibidang pendidikan. Dia berhak dapat gelar pahlawan dan dikubur jenazahnya d TMP itu. Begitu juga ke-9 warga kita itu, dia adalah Pahlawan devisa lokal yang merantau mencari kehidupan yang layak dan lama lama pulang kampung membawa sejumlah reski. Perjuangan mereka kandas sbelum berhasil. Nyawa mereka dihabisi oleh saudara kita sendiri di Wamena. Itu karano apo? “Karano warga Pribumi Wamena tamakan isu lalu tabik sugahnyo sehingga tega melakukan penganiayaan kepada perantau yang berujung pada kematian. Innalillahi raji’un wa Innalillahi raji’un..

Walaupun begitu kata bupati, terkait dengan penguburan ini dipelajari dulu mana tahu ada aturan dan ketentuan siapa saja yang boleh dimakamkan di TMP itu. (****)

Barusan SMS pak sekda masuak ka HP Utiah Kapeh,

Pak Utiah Kapeh… Assalamu’alaikum..

Kapatang memang ambo lah sepakat samo pak bupati untuk menguburkan 9 urang dusanak awak nan jadi korban tragedi Wamena itu di TMP PAINAN.

Tapi waktu itu kami alun mancaliak aturan syarat syarat urang nan bisa dikebumikan di TMP.

Untuak itu kini lagi kami rptkan pak Utiah. Soalnya ada aturan yg harus menjadi pedoman dan kita pelajari sekarang soal pemakaman di tmp itu,

Wassalam

Demikian pak Sekda Pemkab Pesisir Selatan, Erizon Anwar mambaleh SMS Utiah Kapeh, sabanta ko.

oooOooo

Beberapa jam kemudian, sekitar pukul 12,26 tadi WIB tadi Pak sekda kirim SMS lagi ke Utiah kapeh, berikut isi SMS tersbut;

Assalamu’alaikum Utiah.
Sesuai hasil rpt barusan dg muspida dan camat serta pihak terkait lainnya diputuskan mereka dikubur di pandam kuburan masing2. Drmikian Tiah. Wass

Bersambung ke Bag 5

Tinggalkan Balasan

Alamat email Anda tidak akan dipublikasikan. Ruas yang wajib ditandai *